Ξέρετε τι σας κοστίζει το κακό copywriting; Τα data θα σας εκπλήξουν!
Σοφία Ευαγγελίδου
September 24, 2025
Το κακό copywriting κοστίζει, και μάλιστα πολύ! Τα data δείχνουν πώς να το αποφύγετε και να μετατρέψετε τις λέξεις σε κέρδος.

Όταν μιλάμε για digital marketing, πάντα μιλάμε και για copywriting. Και όπως το digital marketing βασίζεται (ή τουλάχιστον πρέπει να βασίζεται) σε δεδομένα, έτσι πρέπει και το copywriting. Δεν αρκούν τα όμορφα κείμενα. Για να είναι αποτελεσματικά, πρέπει να είναι στρατηγικά, και η στρατηγική αυτή χτίζεται πάνω σε σκληρές και αδιαμφισβήτητες στατιστικές. Το να γνωρίζετε τι λειτουργεί και τι όχι μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια καμπάνια που αποτυγχάνει και μια που αυξάνει τις πωλήσεις σας.
Εμείς μαζέψαμε λοιπόν τα πιο hot data του σήμερα, που αποκαλύπτουν τάσεις και βέλτιστες πρακτικές στο σύγχρονο copywriting. Ποια είναι;
Οι επικεφαλίδες με ερωτήσεις μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας έως και 480%. Κοίτα την επικεφαλίδα στο άρθρο που διαβάζεις 😉
Πώς μπορείς να αποφύγεις το κακό copywriting;
1. Η Αξία της Σωστής Γραμματικής
Μπορεί να μη φαίνεται και τόσο σημαντικό, αλλά σχεδόν το 74% των χρηστών παρατηρούν τα ορθογραφικά και γραμματικά λάθη. Τα λάθη αυτά μπορούν να υπονομεύσουν την αξιοπιστία σας και να κάνουν τους αναγνώστες να αμφιβάλλουν για την επαγγελματική σας προσέγγιση. Ένα καλοδουλεμένο κείμενο χωρίς λάθη είναι σημάδι ποιότητας στη δουλειά σας και προσοχής στη λεπτομέρεια.
2. Η Δύναμη της Προσωπικής Αντωνυμίας “Εσύ”
Η χρήση της λέξης “εσύ” είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάνετε τον αναγνώστη να νιώσει ότι το κείμενο του απευθύνεται προσωπικά. Στην πραγματικότητα, τα κείμενα που περιλαμβάνουν τη λέξη “εσύ” έχουν μεγαλύτερη αφοσίωση και μετατρεπτική αξία κατά 47%. Άρα, ο β’ ενικός είναι φίλος σας καλός!
3. Η χρήση της λέξης “δωρεάν” στο subject line των emails μπορεί να αυξήσει τα open rates έως και 29%.
Το περιεχόμενο και η προσφορά σου μπορεί να είναι εξαιρετικά, αλλά αν κανείς δεν ανοίξει το email, δεν έχει καμία αξία. Αξιοποίησε τη μαγική αυτή λέξη και δες τα open rates να ανεβαίνουν μέχρι και 29% πάνω.
Η λέξη “δωρεάν” δίνει το κίνητρο στους συνδρομητές να κάνουν το βήμα που θέλεις (φυσικά, μόνο όταν όντως η προσφορά είναι δωρεάν 😉).
4. Η Σημασία της Λέξης “Επειδή”
Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλύτερα όταν υπάρχει μια εξήγηση στα πράγματα. Η χρήση της λέξης “επειδή”, δικαιολογεί την όποια πρότασή σας και αυξάνει την πιθανότητα οι αναγνώστες να ακολουθήσουν μια οδηγία. Σε μια μελέτη, η χρήση του “επειδή” αύξησε κατά πολύ την ανταπόκριση.
5. Η Άνοδος του Copywriting
Η απήχηση του copywriting ως επάγγελμα και ως συμπληρωματική απασχόληση αυξάνεται συνεχώς. Η κοινότητα r/copywriting στο Reddit έχει παρουσιάσει αύξηση 422% τα τελευταία χρόνια, ενώ το ενδιαφέρον για τον όρο στο Google Trends βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών. Αυτό υποδεικνύει τον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό χαρακτήρα του τομέα.
Οι επικεφαλίδες με ερωτήσεις μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας έως και 480%.
6. Το 88% των χρηστών συμφωνούν ότι είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν θετικά σε ένα email αν φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτούς
An θέλετε να βελτιώσετε τα ποσοστά ανοίγματος, τα ποσοστά κλικ και τα ποσοστά μετατροπών, θα πρέπει να εξατομικεύσετε τα emails. Αυτό ξεκινά από τη στιγμή που συλλέγετε τα emails. Αν έχετε την επιλογή να συλλέξετε ένα μικρό όνομα, θα πρέπει να το κάνετε. Μπορεί να επηρεάσει το ποσοστό εγγραφής αρνητικά, αλλά μικρό το κακό! Συνολικά, θα οδηγήσει σε καμπάνιες με καλύτερη απόδοση.
7. Οι επικεφαλίδες με ερωτήσεις μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας έως και 480%.
Αυτή είναι μια ακόμη στατιστική που μπορεί να επηρεάσει άμεσα την επιτυχία των προσπαθειών μάρκετινγκ σας. Απλώς αλλάζοντας τον τίτλο μιας ανάρτησης blog, θα μπορούσατε να κερδίσετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα. Αυτό συμβαίνει επειδή ο αναγνώστης υποθέτει ότι ο συγγραφέας έχει την απάντηση στην ενδιαφέρουσα ερώτηση. Αναμένουν μια σαφή απάντηση, επομένως είναι λογικό ότι αυτές οι επικεφαλίδες έχουν περισσότερα κλικ.
Για παράδειγμα, σε ποια από τις παρακάτω θα ήταν πιο πιθανό να κάνετε κλικ;
- «Αυτοί είναι 5 τρόποι για να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας»
- «Θέλετε να μάθετε το μυστικό για να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας;»
- «Χρησιμοποιείτε αυτές τις 5 τεχνικές για να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών σας;»
Είναι αρκετά προφανές ότι οι επικεφαλίδες είναι πιο ενδιαφέρουσες όταν κάνουμε ερωτήσεις. Το καλύτερο μέρος είναι ότι το περιεχόμενο είναι ακριβώς το ίδιο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να δημιουργήσετε μια ελκυστική επικεφαλίδα και θα έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα.
8. Περίπου 37% των κορυφαίων landing pages περιλαμβάνουν testimonials.
Αυτή η στατιστική που εφερε το αποτέλεσμα έρευνας δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η κοινωνική απόδειξη (social proof) είναι ένας βασικός παράγοντας που κάνει τη διαφορά στις landing pages με υψηλή απόδοση. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί χρησιμοποιούν τη μέθοδο copywriting AIDCA. Τα αρχικά της σημαίνουν: Attention (Προσοχή), Interest (Ενδιαφέρον), Desire (Επιθυμία), Conviction (Πεποίθηση) και Action (Δράση). Το κομμάτι της Πεποίθησης (Conviction) εξασφαλίζει ότι θα συμπεριλάβετε όσο το δυνατόν περισσότερη κοινωνική απόδειξη, πράγμα που συνήθως σημαίνει κριτικές και μαρτυρίες πελατών.
Το copywriting είναι ένας κλάδος που εξελίσσεται συνεχώς. Η επιτυχία σε αυτόν ή μέσω αυτού δεν εξαρτάται μόνο από το ταλέντο, αλλά και από την προθυμία σας να κατανοήσετε και να εφαρμόσετε τις βέλτιστες πρακτικές που προκύπτουν από τα δεδομένα.
Επενδύστε χρόνο στη μελέτη του κοινού σας, εξατομικεύστε το μήνυμά σας και γράψτε κείμενα που είναι ευανάγνωστα, περιεκτικά και στοχευμένα. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να οδηγήσετε σε ουσιαστικά αποτελέσματα εσάς και τους πελάτες σας.
FAQs
Τι είναι το κακό copywriting;
Κακό copywriting είναι τα κείμενα που δεν πείθουν, έχουν λάθη, δεν είναι στρατηγικά και δεν βασίζονται σε δεδομένα.
Γιατί η σωστή γραμματική είναι τόσο σημαντική στο copywriting;
Επειδή τα λάθη μειώνουν την αξιοπιστία σας και το 74% των χρηστών τα παρατηρεί άμεσα.
Πώς μπορώ να αυξήσω τα open rates στα emails μου;
Η χρήση λέξεων όπως “δωρεάν” στο subject line μπορεί να αυξήσει τα open rates έως και 29%.
Βοηθάει η εξατομίκευση στα emails;
Ναι, το 88% των χρηστών δηλώνει ότι ανταποκρίνεται πιο θετικά σε emails που φαίνονται προσωποποιημένα.